Gefeliciteerd met jullie verloving!
Op deze pagina vinden jullie gedetailleerde informatie over alle mogelijke opties voor jullie huwelijks stationery. Een huwelijks stationery hoeft namelijk niet alleen te bestaan uit een Save the date en een officiële uitnodiging. Er zijn tal van mogelijkheden in aanloop van jullie huwelijk, tijdens en na!
Mochten jullie vragen hebben, neem gerust contact op.
Voorafgaande de bruiloft
1. Uitnodiging voor het verlovingsfeest
Deze uitnodiging wordt verzonden wanneer het bruidspaar of iemand die dicht bij hen staat van plan is om de verloving formeel te vieren in de vorm van een brunch, lunch, diner of feest. Dit evenement vindt meestal plaats in de eerste paar maanden van de verloving. Bij de uitnodiging is een RSVP aan te raden. Dit gebeurt traditioneel in de vorm van een kaartje óf via de iets minder traditionele digitale weg.
2. Vrijgezellenfeest
Traditioneel wordt een vrijgezellenfeest 2 weken tot 3 maanden voor de bruiloft los van elkaar georganiseerd door een goede vriend of familielid van de bruid en bruidegom. Maar veel meer stellen besluiten tegenwoordig om het samen te vieren óf later op de dag samen te komen. Traditioneel wordt deze uitnodiging via de post verstuurd met een bijgesloten RSVP. Dit gebeurt in de vorm van een kaartje óf via de digitale weg.
Save the date
1. Save the date
Een save the date wordt meestal 6 maanden voorafgaand aan de bruiloft verzonden of zelfs 8 maanden indien er gekozen is voor een buitenlandse trouwlocatie. Middels de Save the date kaart maak je de datum en de trouwlocatie bekent. Alleen gasten die de hele dag zijn uitgenodigd ontvangen een Save the date. Dit gebeurt traditioneel in de vorm van een kaartje óf via de iets minder traditionele digitale weg.
2. Save te date envelop
Uitnodigingen worden traditioneel in een envelop verzonden.
-In landen waar uitnodigingen via de postdienst worden verzonden, is de voorkant van de envelop geadresseerd met de naam en het adres van de genodigde en heeft de achterkant van de envelop een retouradres voor het geval de postdienst de uitnodiging niet aan geadresseerde adres kan bezorgen (de meeste stellen kiezen voor hun eigen adres of het adres van de ceremoniemeester/weddingplanner die het evenement organiseert voor het retouradres).
-In landen waar uitnodigingen met de hand worden bezorgd, is de voorkant van de envelop geadresseerd met de naam van de genodigde. Bedrukking op de achterkant van de envelop is optioneel, de meeste stellen kiezen ervoor om hun initialen, logo of naam toe te voegen.
3. Envelop voering en sluitzegels
Envelopvoeringen, sluitstickers of lakzegels zijn optioneel en worden vaak gebruikt om de enveloppen een elegante, verfijnde look en feel te geven.
Huwelijks uitnodiging
Trouwkaarten worden meestal 2-3 maanden voor de bruiloft verstuurd. Houd rekening met de verzendtijd als je een postdienst gebruikt om de huwelijksuitnodigingen te verzenden vooral in het geval van buitenlands uitnodigingen.
1. Huwelijks uitnodiging
De hoofduitnodiging moet de tijd en locatie voor de ceremonie en receptie bevatten, evenals de vereiste dresscode.
De formulering is een persoonlijke keuze en is een weerspiegeling van de sfeer van de bruiloft of jullie nu een formele bruiloft hebben of een meer casual bruiloft, evenals de keuze voor nederlands of engels taalgebruik.
2. Huwelijks envelop
Uitnodigingen worden traditioneel in een envelop verzonden.
-In landen waar uitnodigingen via de postdienst worden verzonden, is de voorkant van de envelop geadresseerd met de naam en het adres van de genodigde en heeft de achterkant van de envelop een retouradres voor het geval de postdienst de uitnodiging niet aan geadresseerde adres kan bezorgen (de meeste stellen kiezen voor hun eigen adres of het adres van de persoon die het evenement organiseert voor het retouradres).
-In landen waar uitnodigingen met de hand worden bezorgd, is de voorkant van de envelop geadresseerd met de naam van de genodigde. Bedrukking op de achterkant van de envelop is optioneel, de meeste stellen kiezen ervoor om hun initialen, logo of naam toe te voegen.
3. Envelop voering en sluitzegels
Envelopvoeringen, sluitstickers of lakzegels zijn optioneel en worden vaak gebruikt om de enveloppen een elegante, verfijnde look en feel te geven.
4. RSVP-kaart
De RSVP-kaart wordt samen met de hoofduitnodiging naar de gasten verzonden. Het wordt traditioneel verzonden met een voorgefrankeerde envelop die de gasten zullen terugsturen naar jullie of de ceremoniemeester om te laten weten of ze wel of niet aanwezig kunnen zijn op de bruiloft. Het is optioneel om de RSVP-kaart te sturen met het verzoek om naar de bruiloft website te gaan en de aanwezigheid te bevestigen, op deze manier zijn voorgefrankeerde RSVP-enveloppen niet nodig. Of je nu een fysieke RSVP kaart verstuurd die wordt geretourneerd of een online bevestiging vraagt, vergeet niet de datum te vermelden vóór wanneer de gasten hun aanwezigheid moeten bevestigen. Ook kunnen er op deze kaart de maaltijdopties worden vermeld waaruit de gasten kunnen kiezen.
5. RSVP-envelop
De RSVP-envelop wordt meegestuurd wanneer jullie gasten verzoeken om via de traditonele weg de RSVP-kaart te sturen die wordt teruggestuurd naar jullie of de persoon die de bruiloft organiseert (ceremoniemeester of weddingplanner). Deze envelop moet een postzegel bevatten en het adres van de ceremoniemeester of weddingplanner, op deze manier hoeven gasten alleen de kaart in te vullen, in de envelop te doen en hem te retourneren.
6. Details/accomodatiekaart
Deze kaart wordt meestal gebruikt om de genodigden te informeren over relevante informatie. De details kaart wordt gebruikt om accommodatie te delen waar de gasten verblijven, informatie over shuttles, parkeren of specifieke routebeschrijvingen. Je kunt deze kaart ook gebruiken om uw gasten op de hoogte te stellen van extra evenementen die vóór of na de trouwdag plaatsvinden. Afhankelijk van de gewenste hoeveelheid informatie worden de details kaart samengevoegd met de accomodaties kaart.
7. Receptie uitnodiging
Als je een repetitie hebt gevolgd door een diner, moet je de gasten die aan dit evenement deelnemen formeel uitnodigen. Een uitnodiging voor het repetitiediner wordt samen met de huwelijksuitnodiging verzonden.
8. Omgevingsinformatie
De omgevingsinformatie is een geweldige manier om de gasten te informeren over relevante plekken in de omgeving van het evenement. Je kunt plaatsen die je gasten gezien moeten hebben delen of de gasten informeren over parkeerlocaties, hotels afstand, weekend evenementen locaties om een paar opties te noemen.
Stationery op de grote dag
1. Welkomstbord
Een welkomstbord wordt meestal gebruikt bij de ingang van de bruiloft en kan worden weergegeven in een frame, ezel of hangend aan een displayframe. Het is een prachtige manier om je gasten te verwelkomen en het wordt ook vaak gebruikt om uw bruiloft-hashtag te delen, zodat de gasten hun foto's met jullie kunnen delen vanaf het moment dat ze de ceremonie en receptie binnenkomen.
2. Gastenboek
Een gastenboek is een prachtige herinnering van jullie bruiloft, het wordt gebruikt om de wensen van alle vrienden en familie te verzamelen. Een bord wordt meestal gebruikt om de aandacht van de gasten te trekken en hen te laten weten dat ze een briefje voor je moeten achterlaten. Steeds vaker wordt er ook een fotohokje of polaroid camera geplaatst om het gastenboek aan te vullen.
3. Welkomstkaart
Een welkomstkaart wordt meestal aan de gasten gegeven wanneer ze aankomen in hun hotel of locatie. Op deze kaart/brief wil je je gasten bedanken voor hun deelname aan deze grote dag en alle relevante informatie delen zoals het verloop van de dag, evenals gezamelijke fotomomenten.
4. Bar teken
Signature-drankjes voor het paar zijn traditie in bruiloften. Een Bar Sign wordt meestal gebruikt om de kenmerkende drankjes te markeren of om de aangeboden drankjes tijdens de receptie te vermelden.
Zit- en tafelorganisatie
1. Tafelorganisatie bord
De tafelorganisatie worden gebruikt bij de ingang van het evenement om de gasten te helpen hun tafel te vinden. De tafelorganisatie wordt meestal in een groot formaat weergegeven voor een goede leesbaarheid en bevat de namen van de gasten met bijbehorende tafelnummers.
2. Tafelnummers
Tafelnummers worden op elke tafel weergegeven om de gasten te helpen hun stoelen te vinden. Om de tafelnummers te personalseren wordt er gekozen voor tafelnamen, veel koppels kiezen namen die passen bij de groep die aan de tafel zit.
3. Menu
Het diner is een van de meest verwachte momenten van de trouwdag. Het is altijd aan te raden de gasten op de hoogte te stellen van de voedselopties en wat er wordt geserveerd. Je kunt ervoor kiezen om menuweergaven voor elke tafel te gebruiken of de meest voorkomende optie, individuele menu's voor elke gast.
4. Plaatskaarten
Om je te helpen met de logistiek van de bruiloft en om ervoor te zorgen dat de gasten genieten van het evenement, is het aan te raden om zitplaatsen toe te wijzen voor een betere doorstroming. Het tafelorganisatie bord leidt de gasten naar een specifieke tafel en de plaatskaarten laat hen weten welke stoel van hen is.
Andere items
1. Bedankkaartje
Bedankkaarten worden verzonden om de waardering voor de aanwezigheid uit te drukken en te bedanken voor het ontvangen geschenk. Het wordt meestal binnen 3 maanden na de trouwdag naar al de gasten verzonden. Het wordt aanbevolen om deze kaart met de hand te schrijven. Bedankkaarten zijn een geweldige manier om de nieuwe familienaam/initialen en adres onder de aandacht te brengen, evenals het delen van een foto van de dag.
2. Voedsellabels
Voedsellabels worden meestal gebruikt om de gasten te informeren over de aangeboden opties. Ze worden gebruikt voor diners in buffetvorm.
3. Huwelijksbedankje
It's all about the details! Het huwelijksbedankje is een mooie manier om je gasten naar huis te sturen met een kleine herinnering aan de bruiloft. Een persoonlijke note in de vorm van een kleine notitie is de manier om het geschenk aan de gasten te personaliseren.
4. Geloften boek
Het is traditie voor de bruidegom en de bruid om hun eigen geloften boek te hebben. Geloften boekjes zijn een mooie manier om de geloften in op te schrijven die tijdens de ceremonie worden uitgewisseld om vervolgens voor altijd een mooie herinnering te hebben.
Plaats een opmerking